2010. szeptember 27., hétfő

Cserépben sült káposztás füstölt kacsacomb

Ekkora szerencsém már régen volt, ténferegtem az egyik piacon, éppen valakire vártam és akkor a pult mögül nem csak a hentes bácsi mosolygott rám, hanem a spárgára szépen felfűzött füstölt kacsacombok is.
Kacsa, káposzta, sőt pezsgős káposzta és kész a pazar lakoma. Beszereztem a káposztát is, pezsgő meg volt itthon.
Boldogan haza hoztam majd be is áztattam a combokat egy kevés vízbe, a kacsák úgy is szeretnek pancsolni.
Másnap kivettem a vízből megszárítottam őket, majd a csontról lefaragtam a húst.
Elővettem egy a cserép tálat és egy kicsit kikentem a hűtőben lapító sült kacsazsírral. A káposztát a biztonság kedvéért  kicsit átmostam és kicsavartam.
Krumplit és édes lapos lila hagymát pucoltam, majd mindet felnegyedeltem, sóval borssal és egy kevés köménymaggal ízesítettem. Az egészet- kacsástól, káposztástól- alaposan összekevertem majd szétterítettem a tálban és nyakon öntöttem egy jó pohár pezsgővel. Nem túl forró sütőben bő 1,5 órán át sült. (amíg a hús meg nem puhult)

Hozzávalók 3 főre:

3 db füstölt kacsacomb 

(ha nem találunk, akkor lehet nyers is, de akkor tegyünk mellé valami füstös húst, szalonnát vagy kolbászt)
1 kg savanyú káposzta 

70 dkg burgonya
6-8 szem kis lila hagyma

bors
köménymag
kevés cukor
2 dl pezsgő
kevés nem paprikás kolbász, ha van kéznél, de ez kihagyható

A jó kacsának rendkívül zamatos, a húsa lehet, de szerintem nem érdemes túl fűszerezni. Aki még is szeretne egy kis csavarintást a dologba, az a káposzta közé, tehet birsalma vagy csak alma szeleteket, pezsgő helyett használhatunk fehérbort vagy húslevest is, a kacsa húst pácolhatjuk narancslében, a fűszerezést pedig leginkább rozmaringgal, fokhagymával, gyömbérrel, érdemes kiegészíteni.
Ha nem használunk, savanyú káposztát, akkor erdei gyümölcsök vagy őszibarack is társítható a hús mellé. És persze a klasszikus dinsztelt lila, vagy fehér káposzta.
Ha elég vállalkozóak vagyunk akkor a szokványos hagymás körítés cseréljük le sült céklára! Remek recept található Chili&Vanilia oldalán .

1 megjegyzés: