2010. szeptember 18., szombat

Fejezetek egy kacsa utóéletéből avagy: Mit rejt egy egész kacsa???

első fejezet 

Egy meseszép falusi kacsa került a kezeim közé, de szerintem nem bánja, mert itt egyetlen porcikája sem ment veszendőbe. Persze ebben nagy segítségünkre volt hűséges ebtársunk is!
Miután sikeresen feldaraboltam a szárnyast, csináltam egy gyors tervezetet, hogy miből mi is fog készülni.
Az előzetes beosztás után úgy gondoltam, hogy  kiegészítettem a hústömeget még 2 db nyakkal és 20 dkg pecsenye kacsamájjal.
Első körben a leves került fel a tűzhelyre, hiszen azt nagyon lassan kb.4-5 óra hosszát kell főzni.
Sok vizet nem, viszont sok zöldséget tettem a kacsaaprólék mellé. Amikor nagyon puhára főtt már minden, többször átszűrjük a levest. (itt lehetne újabb hosszú órák rááldozásával egy kristály tiszta consommét készítenünk, de én most ezt kihagytam)
Az átszűrt levesből kiveszünk kb. 1,5 liternyit,(ez bő 3 adag) ez lesz az első vacsorának való csigatésztával, főtt hússal, zöldségekkel.
A maradék levest ha kihűlt gondosan hűtőbe tesszük, a további felhasználásig. Ha jól főztük, meg a levesünket, akkor másnap ne lepődjünk meg, de egy kocsonyát fogunk találni az edényben. Ekkor könnyedén eltávolítható lesz az esetleg felesleges zsiradék.
Mivel most nem folyékony az állag, így egy részét elmenthetjük más alkalomra is, megfogunk egy zacskót vagy többet, ha kisebb adagokat akarunk készíteni, és egyszerűen belekanalazzuk a levest majd lehegesztjük a zacskót és mehet a fagyasztóba. Nagyon praktikus, és kevés helyet foglal.



Mi történhet az így elraktározott levessel?

Szinte minden. Felhasználhatjuk, leves, pörkölt, ragú alapnak, rizs, vagy tészta főzéshez, mindkettőnek remek ízt kölcsönöz majd. Vagy egyszerűen életmentő lehet, felmelegítve egy hideg téli nap után, mindenkinek ajánlom, hogy inkább ezt igya mint a Coldrexet : o)


Elkészült az első vacsora a kacsából, a maradék főtt húst szedegessük, le és tegyük félre. Ha ez is meg van akkor végre jöhet a kutya vacsorája. A miénk kifejezetten egészségesen étkezik, így a csontok, bőr darabok mellé szívesen elfogyasztja a megmaradt zöldségfélket is.
Eddig tehát alig valamicske az amit nem tudtunk felhasználni a kacsából.
(Próbáltam képet készíteni bizonyságul, de nem volt megnyerő, és mivel féltem, hogy a végén még elveszi a kedvünket a kacsa további lelkes fogyasztásától, így döntöttem, és nyomtam egy gyors delete gombot.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése